Nekončiace sa rady pri pokladni, zdĺhavé čakanie na vybavenie objednávky či chaos pri vydávaní jedla. To sú len niektoré z problémov, ktoré dokáže vašej prevádzke vyriešiť komplexný bufetový systém. Pýtate sa ako? Okrem toho, že súčasťou takéhoto systému je efektívny výdajový displej, stojí za zmienku aj tlač výdajových lístkov. Ide o funkcionalitu, ktorá zavedie vo vašom podniku poriadok.
Po čom žiadny bufet netúži
V prvom momente to môže znieť ako paradox, no pravdou je, že žiadny bufet či fastfood s výdajovým okienkom netúži po nekončiacich sa radoch pri pokladni. Tie so sebou totiž prirodzene prinášajú nervóznych a nespokojných zákazníkov, ktorí sa nemôžu dočkať svojich objednávok. A aby toho nebolo málo, zdĺhavé čakanie neraz vedie k nedorozumeniam a chaosu pri výdaji – najmä vtedy, keď si viacerí zákazníci objednajú to isté. V praxi to môže vyzerať asi tak, že sa medzi sebou začnú doťahovať, kto si objednal skôr, resp. kto čaká dlhšie. Našťastie takémuto neželanému scenáru sa dá jednoducho predchádzať.
Výdajové lístky nastolia poriadok
V rámci komplexného bufetového systému od iKelp POS Mobile môžete využívať funkcionalitu tlačenia čísla objednávky priamo na účtenku. Čo to znamená? Každý zákazník, ktorý si u vás objedná, dostane v rámci pokladničného dokladu aj výdajový lístok. Ten slúži na identifikáciu pri výdajovom okienku.
Zdroj: iKelp
V praxi to môže vyzerať nasledujúco:
Zákazník si objedná vyprážaný syr s hranolkami a tatárskou omáčkou a k tomu jeden nápoj. Za celú objednávku zaplatí ešte pri pokladni, pričom nápoj si hneď odnáša so sebou. Spolu s ním drží v ruke aj pokladničný doklad. Nie však obyčajný. Svieti na ňom číslo, napríklad 12. Nemusí už stáť v rade, stav svojej objednávky môže sledovať na výdajovom displeji, čiže nezdržuje pokladníka pri vybavovaní ďalších zákazníkov. Medzičasom sa informácia v podobe vytlačenej objednávky automaticky dostáva aj do kuchyne, a to bez toho, aby ju musel ktokoľvek z pokladne ústne komunikovať. Práve spleť týchto skutočností nastolí v podniku maximálny poriadok. Každý – od pokladníka cez kuchyňu až po zákazníka – vie, čo má robiť. No a hneď ako je objednávka pripravená na vyzdvihnutie, zasvieti číslo z výdajového lístka, v našom prípade 12, priamo na displeji. Nikto toto číslo nemusí spoza okienka vykrikovať a už vonkoncom nemusí vymenovávať obsah objednávky. Zákazník si všetko pohodlne vyzdvihne, a keďže sa vie identifikovať výdajovým lístkom, s nikým sa nemusí o svoje jedlo doťahovať.
Aké jednoduché, však? No čo je najdôležitejšie, za rovnaký čas dokážete obslúžiť viac hostí a zvýšiť si tak zisk. A to všetko len preto, že sa nebojíte vo vašom podniku používať inovácie, ktoré uľahčujú život nielen vám, ale aj vašim zákazníkom. Vďaka reštauračnému systému je činnosť vo vašom bufete/fastfoode organizovaná a maximálne automatizovaná.
Ak chcete lepšiu predstavu o tom, ako funguje systém s výdajovým displejom a lístkom, môžete si pozrieť aj nasledujúce video:
Dá sa to ešte efektívnejšie alebo výdajový lístok aj v mobile
Môže to znieť neuveriteľne, ale aj vyššie zmieňovaný postup objednávania, prípravy a vydávania jedla sa dá ešte viac zefektívniť. V prípade, že umiestnite do vášho podniku QR kódy, napríklad na stôl, pult či stĺpik, zákazníci si môžu vďaka nim objednať rýchlo a jednoducho prostredníctvom vlastných smartfónov. Eliminuje sa tak nutnosť osobného objednávania pri pokladni, ktoré zdržuje ostatných návštevníkov a predlžuje rady. Samozrejme, zákazník dokáže pomocou QR kódu hneď aj zaplatiť. No a len čo bude jeho objednávka nachystaná, upozorní ho na to nielen číslo na výdajovom displeji, ale aj jeho smartfón, pričom pri prevzatí jedla sa preukáže výdajovým e-lístkom.
Zdroj: iKelp
Náš tip: Ak chcete aj vy za rovnaký čas obslúžiť viac hostí a zvýšiť si tak zisk, začnite využívať komplexný bufetový systém od iKelp POS Mobile ešte dnes.