Vy ešte nemáte vlastnú databázu klientov? Je načase si ju vytvoriť

Nazeráte s natiahnutým krkom spoza okna alebo terasy vášho podniku na susedné prevádzky, koľko ľudí k ním chodí? Pýtate sa dodávateľov, čašníkov, donáškarov a známych, ako to ide vašej konkurencii? Či majú veľa ľudí, aké majú denné tržby, koľko je z toho výčap, koľko kuchyňa, poprípade donáška? Idete na to celkom dobre, pretože informácie sú na nezaplatenie. Ale...

Ale mali by ste začať najprv od seba. Mali by ste poznať najskôr svojich zákazníkov. Vedieť, koľko ich máte. Koľkí z nich sú „štamgasti“, koľkí pravidelní, koľkí občasní, koľkí sviatoční. Poznať ich návyky, teda kedy chodia (napr. po práci alebo len cez víkend, keď ide v TV futbal, hokej). Okrem návykov by ste mali mať prehľad aj v ich potrebách, aby ste vedeli zásobiť prevádzku tak, aby nič nechýbalo. Vďaka týmto údajom dokážete robiť cielený marketing a akcie tak, aby ste v konečnom dôsledku zarobili viac.

Okrem toho je dôležité poznať svojich zákazníkov aj z dôvodu, keď ich chcete či potrebujete osloviť alebo o niečom informovať. Pre takéto prípady je dobré mať vytvorenú databázu svojich zákazníkov. Možností, ako si ju vytvoriť, je viacero.

S klubovou kartou vyhrávajú všetci

Klubová karta je jednoduchou a osvedčenou metódou na získanie údajov od zákazníkov, aj keď na 21. storočie už pomerne zastaranou. Stačí podmieniť vydanie karty vyplnením formulára s údajmi, o ktoré máte záujem – meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo atď. Niektoré reštauračné systémy umožňujú takéto formuláre veľmi jednoducho a lacno – online na webe. Vy tak získate neoceniteľné informácie a na oplátku dáte zákazníkom zľavu, niečo zdarma alebo iný benefit podľa vášho uváženia.

Príklad: Tento spôsob si predstavte ako fyzickú plastovú kartičku Tesco Clubcard.

No výhody môžu mať vaši zákazníci aj bez toho, aby mali kartu fyzicky pri sebe. Stačí, ak sa zaregistrujú (prirodzene počas objednávania donášky, na vašom webe, na Facebooku a tak ďalej) – a výhody majú okamžite pri sebe v telefóne. Zároveň sa vyhnú vypĺňaniu formulára na predajni, čím nebudú zdržiavať obsluhu a ostatných zákazníkov. A vy ako podnik podporíte celosvetovú osvetu boja proti plastom.

Príklad: Toto si viete prakticky predstaviť ako aplikáciu Tesco Clubcard v telefóne.

Potrebujete, aby vás sledovali

Nebojte sa nič, reč nie je o sledovaní vás ako osoby, ale o sledovaní vášho podniku na sociálnych sieťach. Aby k tomu došlo, musíte si najprv vytvoriť vašu fanúšikovskú stránku a následne sa snažiť získať čo najviac sledovateľov (followerov). Na tento účel dobre slúžia súťaže. Za pár eur, ktoré vás bude stáť súťaž, tak získate množstvo fanúšikov. Vďaka tomu ich viete kedykoľvek osloviť prostredníctvom uverejnenia príspevku, fotiek a tak ďalej.

databaza-zakaznikov

Donáška vám donesie kontakty

Ďalšou možnosťou, ako zbierať cenné kontakty, je donáška. No ukladaním mobilných čísel tých, ktorí vám volajú na donášku, to nepôjde. Bolo by to nielen ťažko realizovateľné, ale predovšetkým by ste porušovali nariadenie o ochrane osobných údajov (GDPR).

Kontakty viete pekne zozbierať, ak na donášku využívate objednávkový systém. Pri online objednávke totiž zákazník vypĺňa všetky „zaujímavé“ dáta, o ktoré máte záujem. Tie získate jednoducho, pretože k potvrdeniu objednávky dôjde len vtedy, ak zákazník dá súhlas so spracovaním osobných údajov.

Elegantne to ide s odberom

Najelegantnejší, najmodernejší a najjednoduchší spôsob vytvorenia databázy zákazníkov ponúka iKelp POS Mobile. Stačí použiť ich funkciu „obedové menu“, ktorá umožňuje registráciu na odber týždennej ponuky. V nej pár klikmi vytvoríte obedové menu zadaním ponuky, ceny, prípadne obrázkov či fotografií a kliknete na tlačidlo Uložiť. V tom momente sa ponuka automaticky zobrazí na vašej webovej stránke.

Príklad: To, ako takéto hotové obedové menu na webe vyzerá, uvidíte tu.

Ak máte fanúšikovskú stránku na Facebooku, tak aktuálnu ponuku s menu môžete nastaviť do „action“ tlačidla. No pridať ho môžete jednoducho aj ako príspevok.

Ale najnápaditejším riešením sú QR kódy na stole, ktoré dostanete zadarmo ako bonus. Vaši hostia tak majú všetko poruke, a to bez toho, aby ste museli niečo tlačiť. Stačí im, ak kliknú na tlačidlo Odoberať a budú pravidelne informovaní. K tomu musia vyplniť e-mailovú adresu, aby im mala kde byť zaslaná ponuka. Vy tak získavate to, čo ste potrebovali – e-mail.

Získať e-mailovú adresu vám pomôže aj samotné rozhranie aplikácie iKelp POS Mobile. Pri prezeraní menu, platbe či pri zavolaní obsluhy motivuje zákazníka k registrácii tým, že mu ponúkne napríklad kupón na zľavu pri najbližšej objednávke.

Inteligentne s Inteligentným stolom

Stačí za stôl „usadiť“ papier s QR kódom. Ten si vaši zákazníci naskenujú mobilným telefónom alebo tabletom a môžu sa pustiť do objednávania, privolania obsluhy, platby, hodnotenia jedál alebo obsluhy, prezerania menu či do čítania správy, ktorú ste potrebovali vykričať do „celého sveta“.

To, ako takéto inteligentné objednanie a platba od stola prebiehajú, si môžete pozrieť v tomto videu:

Informácie sú v dnešnej dobe na nezaplatenie, preto sa ich podnikatelia snažia získať za čo najmenej peňazí a s najmenšou námahou. Databáza zákazníkov by tak mala byť základným kameňom každej prevádzky, ktorá chce byť úspešná.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard