Asi sa zhodneme na tom, že deti sú často tí najnáročnejší zákazníci. Tieto malé zázraky plné energie však treba rešpektovať a venovať im dostatočnú pozornosť, aby sa vo vašom podniku nenudili. Ak by k tomu totižto došlo, mohli by sa stať nezvládnuteľnými pre svojich rodičov, ktorí by si tak nevychutnali spoločnú večeru a nemuseli by sa k vám opäť vrátiť.
Keďže takéto potenciálne straty zákazníkov by vás pripravili o prípadný zisk, je potrebné vyvarovať sa im. Ako sa ale správne postarať o deti vo vašom zariadení, aby sa z nich v budúcnosti stali vaši zákazníci?
Ako sa postarať o deti v podniku?
V prvom rade je potrebné uvedomiť si, že rodičia detí si chcú čas vo vašom podniku užiť a vychutnať. Vy zase určite nechcete, aby vám po celom zariadení nekontrolovane pobehovali malé nohy. Naopak, deti sú mimo domova plné očakávaní, na čo v cudzom prostredí natrafia. Samozrejme, tieto očakávania sa až tak netýkajú malých bábätiek, ktoré svoje okolie ešte úplne nevnímajú. Treba však myslieť aj na ne.
Zaobstarajte pult na prebaľovanie a sedačky pre deti
Ako sme spomenuli vyššie, je potrebné myslieť aj na bábätká, resp. na ich rodičov. Je úplne prirodzené, ak napríklad potrebujú svoje deti prebaliť. V takomto prípade by pre nich iste nebolo príjemné zistiť, že sa vo vašom zariadení nenachádza žiadny prebaľovací pult. Preto je vhodné zaobstarať ho na dámskych aj pánskych toaletách.
RADA: Ak to vaše priestory dovoľujú, odporúčame na tento účel vyhradiť samostatnú miestnosť, pretože ju môžu rodičia využiť, aj keď bude treba bábätko nakŕmiť.
Taktiež je dôležité malých človiečikov niekam usadiť. Štandardná stolička im je priveľká a rodičom by bolo viac než nepohodlné, keby ich mali celý čas na kolene. Nezabudnite teda na zopár sedačiek pre deti.
Základom je detské menu
Je to tak. Základom je práve detské menu, resp. ponuka detských porcií. Pre mamičku alebo otecka je najjednoduchšie, keď môžu svojim ratolestiam vybrať zo špeciálnej ponuky, kde nájdu aj menšie porcie. Nemusia sa tak zaoberať tým, čo urobiť so zvyšným jedlom, keď si ich zázrak uvedomí, že nie je hladný. Navyše, rodičom sa neoplatí minúť peniaze za veľkú porciu pre malý krk a na dojedanie nemusí vždy zostať miesto.
Ak však deťom dáte priamo do rúk ich vlastnú menu kartu, ktorá bude pekne ozdobená, určite ich na pár minút zaujmete. V prípade, že by bolo možné taký jedálny lístok aj vymaľovávať, o deťoch by ste nevedeli ani vy, ani rodičia.
Získajte si ich pozornosť
Keď uvidíte, že do vášho podniku vchádzajú noví zákazníci aj s malými deťmi, mali by ste spozornieť. Deti sú totiž zvedavé, čo v novom prostredí zažijú. Z toho dôvodu je dôležité, aby ste na ne urobili pozitívny prvý dojem a získali si ich záujem. Pri vstupe ich môžete obdarovať malou pozornosťou, akou sú napríklad ceruzky či farbičky.
RADA: Noste so sebou vo vrecku niekoľko cukríkov. Nezáleží na tom, či ste majiteľ, prevádzkar alebo čašník – môže sa stať, že v podniku natrafíte na drobca na prieskume. Keď z vrecka pohotovo vytiahnete sladkosť, na tvári zaiste vyčaríte úsmev nejednému z nich.
Samozrejme, pozornosť detských zákazníkov môžete upútať aj inými spôsobmi. Pokúste sa dať im najavo ich dôležitosť a zverte im starostlivosť o stôl, pri ktorom sedia. Môžete im povedať, aby vás zavolali, keď budú čokoľvek potrebovať. Nemusíte sa báť toho, že by vás naháňali po celom zariadení. Viacero podnikov dnes totiž používa systémy ako napríklad Inteligentný stôl, ktorými si zákazníci môžu objednať alebo zavolať obsluhu bez toho, aby vstali od stola. Zverenie takejto úlohy deťom by ich jednoznačne zamestnalo.
Postarajte sa o zábavu
Určite ste už v iných podnikoch alebo nákupných centrách natrafili na rôzne detské kútiky. Ak si myslíte, že ide o drahú záležitosť, ktorú si vaše zariadenie nemôže dovoliť, mýlite sa.
Stačí, ak si vyčleníte malý priestor, zaobstaráte aspoň 2 stoličky, papiere, ceruzky, farbičky a detský kútik je hotový. Navyše, nikde nie je napísané, že toto miesto nemôžete postupom času zveľaďovať. Neskôr je možné pridávať rôzne obrázky na vymaľovávanie, hračky, detské koberce či televízor s rozprávkami.
Oceňte aj rodičov
Všímajte si nielen deti, ale aj rodičov. Koniec-koncov sú takisto vašimi zákazníkmi. Ak vidíte, že to majú so svojimi deťmi veľmi zložité, prineste im pohár vínka, piva či limonády. Vášmu rozpočtu to určite neublíži a vy získate stálych klientov.
Samozrejme, takúto stratégiu môžete zvoliť nielen v prípade, že to majú rodičia náročné, ale aj vtedy, keď ich detičky vzorne poslúchajú. Vyjadríte im tak okrem podpory aj uznanie.
Deti sú vaši budúci zákazníci
Pravdaže, nikto vás nemôže nútiť, aby ste vo vašich priestoroch zabezpečili všetko, čo sme spomenuli v tomto článku. Niekedy na to nemusí stačiť rozpočet, inokedy zase priestory, alebo ste jednoducho zameraní na inú cieľovú skupinu.
ZAMYSLENIE NA ZÁVER: Stojí však za zamyslenie, že aj deti, ktoré raz navštívia váš podnik, môžu mať v budúcnosti svoje vlastné ratolesti. A kam inam by šli stráviť príjemné posedenie pri dobrom jedle alebo drinku, ak nie do podniku, kde bolo o nich postarané už od detstva?