Otvoriť brány reštaurácie, vypísať ponuku dňa a čakať, koľko ľudí príde. Takto nejako vyzerá všedný deň väčšiny prevádzkarov a majiteľov gastro prevádzok, čo sa aktívneho predaja týka. No ciest, ako ponúkať svoje služby zákazníkom, existuje viacero. Prvou z nich je mobilný čašník.
Mobilný čašník
Hoci sa to možno nezdá, predaj pri stole môžete podporiť aj využitím Mobilného čašníka. Vďaka jeho používaniu predídete tomu, že čašník popletie objednávku alebo na ňu dokonca úplne zabudne. Zadaním objednávky do mobilného čašníka sa začne na jej realizácii okamžite pracovať za barom i v kuchyni. Tým sa vyhnete aj duplicitnému nahadzovaniu objednávky do pokladne, poprípade aj do bonovačky. V konečnom dôsledku je tak zákazník rýchlejšie obslúžený a pravdepodobnosť, že si objedná niečo ďalšie, sa zvyšuje.
Inteligentný stôl
Šikovný a pre ľudí atraktívny spôsob, ako si objednať, je Inteligentný stôl. Ide o jednoduché, ale užitočné riešenie od iKelp POS Mobile. Všetko, čo k tomu treba, je umiestniť na stôl kartičku s QR kódom. Potom už len stačí, ak si hostia daný kód naskenujú mobilom a môžu si začať objednávať, privolať obsluhu, hodnotiť či platiť. Jednoduché, čo poviete?
Online objednanie
Pri donáške a rozvoze jedál by ste sa nemali spoliehať len na telefón, teda na to, že vám zákazník zavolá a objedná si. Dnes už ľudia uprednostňujú nákup cez internet – a platí to aj v oblasti gastronómie. Preto by webová stránka podniku s možnosťou online objednávky mala byť nevyhnutným minimom.
Akousi nadstavbou by mala byť fanúšikovská stránka na sociálnej sieti Facebook, na ktorej by ste sa podelili o najnovšie informácie so svojimi „priateľmi“. Popritom by ste im však mali ponúknuť aj možnosť využitia tlačidla Nakúpiť, zvaného aj Show Now Button, ktoré sa dá prepojiť s iKelp POS Mobile.
Vašu fanúšikovskú stránku na Facebooku by ste mali podporiť aj platenou reklamou na tejto sociálnej sieti a na Googli. Vďaka nej sa o vás dozvie väčší okruh ľudí, teda aj takí, ktorí o vás doteraz ani nepočuli. Rozšírite tým spektrum vašich potenciálnych zákazníkov.
Objednať si online sa núka aj pomocou aplikácie. Ale nie je to práve najlepšia možnosť – ani pre vašich hostí, ani pre vás. Pre vás z toho dôvodu, že ju musíte dať niekomu zhotoviť, čo bude stáť nemalé peniaze. A neocenia to ani vaši hostia, pretože si ju budú musieť stiahnuť a pridať si ju k ďalším aplikáciám, ktoré už majú v mobile.
Zľavové portály
Dobrou možnosťou, ako prezentovať a predávať vaše služby, sú aj zľavové portály. Tie vám odprezentujú vaše požiadavky na svojom webe, za vopred dohodnutú províziu. Nejde však o umiestnene vášho celého menu, ale o špeciálne akcie, ako je napríklad valentínska večera, kačacie hody, ochutnávkové menu a podobne. To vám pomôže prilákať novú klientelu.
Pečené holuby nikomu z neba nepadajú. Je preto naivné sa ráno prebúdzať s pocitom, že dnes určite príde viac zákazníkov – hlavne, ak sa vôbec nesnažíte a zabúdate na proaktívny prístup.