V Holíči panuje legenda o tom, ako dal jedného dňa miestny kapucín zastrešiť celý kostol na účet okoloidúceho Jozefa II. Nevedno, či je to pravdivý príbeh, no klobúk na fasáde dodnes pripomína všetkým štedrý cisárov dar. Meno tohto známeho panovníka nesie aj miestna reštaurácia, ktorá sa prezentuje najmä používaním vlastných surovín.
Reštaurácia Jozef II.
Reštaurácia Jozef II. je skutočným príkladom toho, že spojenie historických priestorov s moderným zariadením môže v konečnom dôsledku vyústiť do štýlového dizajnu. Spomínaný podnik sa totiž nachádza v bývalej pivnici, ktorá dnes slúži na servírovanie chutného jedla. Na jeho prípravu sú väčšinou používané suroviny z vlastných zdrojov. Reštaurácia Jozef II. sa tiež zaoberá rozvozom jedál do domácností a firiem a prenajímaním priestorov na rôzne spoločenské akcie. Ďalšie podrobnosti sme však nechali na jej majiteľa, ktorým je Martin Kadlec.
Martin Kadlec – majiteľ Reštaurácie Jozef II.
Dobrý deň, pán Kadlec. Na úvod by sme vám radi poďakovali za záujem v súvislosti s realizáciou tohto rozhovoru. Začali by sme tým, čo nás na vašej stránke zaujalo pravdepodobne najviac:
Na vašom webe uvádzate, že v Reštaurácii Jozef II. používate na prípravu jedál väčšinou vlastné suroviny. Keďže to nie je v prípade reštaurácií úplne bežným javom, mohli by ste nám ozrejmiť, čo konkrétne si môžeme predstaviť pod slovným spojením vlastné suroviny a čo všetko takýto proces zahŕňa?
V roku 2017 sme v obci Kopčany založili vlastné hospodárstvo s chovom býčkov, ošípaných, hydiny a oviec. Na priľahlom poli pestujeme obilniny ako krmivá. V Skalici, Prietržke a Kopčanoch obhospodarujem ovocné sady a vinohrad. Preto našim klientom vieme ponúknuť vlastné lokálne víno a mäso v biokvalite z hydiny, bravčového, hovädzieho a jahňacieho. V našej prevádzke pečieme v peci na pizzu dvakrát do týždňa chlebík z ražného kvásku s pridaním piva. Od roku 2014 varíme pivo Wywar, ktoré je nefiltrované a nepasterizované. Práve pivovarské mláto využívame tiež na dokrmovanie hospodárskych zvierat. Začiatkom roka 2019 sme otvorili aj vlastnú pálenicu na ovocné destiláty, ktoré v dohľadnej dobe ponúkneme klientom pod značkou Kadlec Destillery.
Návštevníci vašej webovej stránky sa takisto môžu stretnúť s vaším vyjadrením, že dbáte na kvalitu vašich služieb a najväčšou odmenou je pre vás spokojný úsmev zákazníkov. Čo je podľa vás teda najdôležitejším kľúčom k udržaniu si spokojného zákazníka?
Kľúčom je neustála práca na zlepšovaní sa, prinášanie nových ponúk a zavádzanie nových technológií. Pre klientov musíme ísť s dobou a byť stále IN, k čomu nám pomáha aj náš pokrokový pokladničný systém.
Keďže deti predstavujú jednu z najšpecifickejších zákazníckych skupín, zameriavate sa nejakým spôsobom aj na detských zákazníkov?
Deti sú súčasťou rodiny a taktiež aj našich prevádzok. Snažíme sa na ne myslieť nielen pri tvorbe ponuky, ale aj pri usporadúvaní vnútorných a vonkajších priestorov.
Vzhľadom na prílišnú zvedavosť spojenú s používaním vlastných surovín sme trošku preskočili udalosti, takže sa vrátime o pár krokov späť. Ako by ste v skratke opísali celý príbeh Reštaurácie Jozef II., od jej počiatkov až do dnešného dňa?
Reštaurácia vznikla v priestoroch, ktoré zažili kus histórie. Pri rozhodnutí otvoriť si vlastnú reštauráciu som mal minimum skúseností a žiadne vzdelanie z tohto oboru. Snažil som sa to využiť ako výhodu nezávislého pohľadu. Mal som svoju predstavu, ako by to malo vyzerať. Prenášať vlastnú ideu, myšlienku a nadšenie na zamestnancov je od počiatku jedna z najťažších úloh.
Vaši zákazníci vás poznajú aj vďaka online objednávaniu a donáškovej službe, s čím vám pomáha systém iKelp POS Mobile. Aká je vaša spokojnosť s týmto softvérom a čo považujete za jeho najväčšie výhody, prípadne nevýhody?
Keď iKelp POS Mobile ponúkol službu online objednávania jedla na donášku, ihneď som na ňu zareagoval. Implementácia bola veľmi rýchla a jednoduchá. Dnes tvoria objednávky cez aplikáciu viac ako polovicu objednávok na donášku. Veľmi sa tomu teším, pretože viem, že z toho majú radosť aj naši zákazníci. Systém je jednoduchý na obsluhu, čo je dôležité pre každého používateľa, a zároveň je na pozadí všetko prepojené (kasa, sklad, objednávky a iné), čo je zase dôležité pre mňa ako pre majiteľa.
Aké rady a tipy by ste dali čerstvým majiteľom a prevádzkarom reštauračných zariadení na základe vašich nadobudnutých skúseností?
Dnes je dôležité byť online. Kto má prevádzku a nie je v Google mapách, akoby ani neexistoval.
Pán Kadlec, ešte raz vám ďakujeme za ochotnú spoluprácu a prajeme vám všetko dobré. Je niečo, čo by ste chceli na záver odkázať našim čitateľom a všetkým majiteľom či prevádzkarom gastro podnikov?
Práca v gastro segmente je veľmi náročná. Ak má mať gastro prevádzka zmysel, musí ponúkať originálny a zároveň jednoduchý produkt. Pekný dizajn, nadšený majiteľ a šikovný personál sú základom úspechu.