Prenesenie databáz aplikácie iKelp Jedáleň ver 2.4.xxx na nové PC
V tomto návode si predstavíme postup, ako preniesť dáta z aplikácie iKelp Jedáleň z jedného PC na iný. Táto situácie najčastejšie nastáva vtedy, ak sa menia počítače z dôvodu modernizácie, prípadne dochádza k potrebe prenesenia údajov z aplikácie napr. na notebook. Tento návod Vám odporúčame použiť vtedy, ak používate alebo máte vytvorených v aplikácii iKelp Jedáleň viacero databáz.
Pozor, tento postup je možné použiť len v prípade, že používate aplikáciu iKelp Jedáleň verzie 2.4.xxx. V prípade použitia verzie aplikácie 2.6.xxx prosím kontaktujte technickú podporu spoločnosti Abiset, s.r.o. (Ako zistíte verziu aplikácie sa dozviete v článku Zistenie verzie aplikácie.)
Riešenie situácie
Aby sa Vám podarilo preniesť všetky údaje z pôvodného PC na nový, odporúčame Vám dodržať daný postup. Takto zabezpečíte korektné prenesenie všetkých databáz a vyhnete sa zbytočným problémom.
Kontrola platnosti licencie a aktualizácia aplikácie
V tejto časti je popísaný postup, ako zistíte, či máte platnú licenciu pre údržbu a či používate poslednú verziu aplikácie. Nakoľko na novom PC budete inštalovať najnovšiu verziu, odporúčame Vám vykonať aktualizáciu skôr, ako budete prenášať dáta do nového PC.
- Na PC kde ste doteraz používali aplikáciu iKelp Jedáleň, skontrolujte:
- Verziu aplikácie. (Verziu zistíte kliknutím v menu aplikácie na tlačidlo Pomoc -> O aplikácii.)
- Platnosť licencie, či je platná licencia Ročnej údržby v aplikácii. (Ako zistíte platnosť licencie sa dočítate v návode Ako v aplikácii iKelp Jedáleň zistím platnosť ročnej údržby?.)
- V prípade, že nemáte platnú licenciu pre údržbu, je potrebné kontaktovať obchodné oddelenie spoločnosti Abiset, s.r.o. alebo dodávateľa Vášho softvéru.
- Ak máte zadanú platnú licenciu pre údržbu, postupujte nasledovnými krokmi.
- Skontrolujte aktuálnu dostupnú verziu aplikácie na stránke http://www.ikelp.sk/jedalen/clanok/jedalen-stiahnut.
- Ak verzia aplikácie je iná, ako tá, ktorú máte nainštalovanú vo Vašom počítači je potrebné ju stiahnuť a vykonať aktualizáciu. (Podropný popis aktualizácie si môžte pozrieť v návode Inštalácia / aktualizácia aplikácie.)
- Spustite aplikáciu pre vykonanie aktualizácie.
- Po vykonaní aktualizácie všetkých tabuliek a spustení aplikácie, môžete aplikáciu iKelp Jedáleň zatvoriť.
Zálohovanie a prenesenie dát aplikácie na nové PC
- Kliknite na Pracovnej ploche na ikonu "Tento počítač".
- Kliknite na ikonu "Lokálny disk (C:)".
- Otvorte adresár s názvom iKelp, následne adresár "Jedáleň".
- V tomto priečinku sa nachádza adresár s názvom "Data" v ktorom sú uložené všetky databázy aplikácie.
- Kliknite na tento adresár pravým tlačidlom myši a z ponuky vyberte možnosť Odoslať kam (angl. Send to) -> Zazipovaný priečinok (angl. Compressed folder).
- Vytvorí sa zbalený priečinok s názvom "Data.zip".
- Tento je potrebné skopírovať na USB klúč a preniesť do nového PC.
Inštalácia aplikácie a obnovenie databáz na novom PC
- Stiahnite aktuálnu verziu aplikácie iKelp Jedáleň a nainštalujte ju. (Podropný popis aktualizácie si môžte pozrieť v návode Inštalácia / aktualizácia aplikácie.)asd
- Kliknite na Pracovnej ploche na ikonu "Tento počítač".
- Kliknite na ikonu "Lokálny disk (C:)".
- Otvorte adresár s názvom "iKelp", následne adresár "Jedáleň".
- V tomto priečinku sa nachádza adresár s názvom "Data" v ktorom sú uložené všetky databázy.
- Kliknite na tento adresár pravým tlačidlom myši a z ponuky vyberte možnosť Odstrániť (angl. Delete).
- Skopírujte do otvoreného adresára "Jedáleň" z USB klúča priečinok s názvom "Data.zip"
- Následne na skopírovaný priečinok kliknite pravým tlačidlo a vyberte možnosť Extrahovať všetko.
- Zobrazí sa cesta kam budú dáta rozbalené. Upravde túto cestu na "C:\iKelp\Jedalen".
- Rozbalenie spustíte kliknutím na tlačidlo Extrahovať. (angl. Extract All -> Extract).
- Po rozbalení a otvorení priečinka Data, ak ste postupovali správne sa v ňom budú nachádzať jednotlivé adresáre s databázami. (Napr. Data1, Data2, DataTest samozrejme v závislosti od počtu databáz vytvorených v aplikácii.)
- Spustite aplikáciu Jedáleň a v prihlasovacom okne sa Vám zobrazí zoznam dostupných databáz.
- Kliknite na databázu s ktorou chcete pracovať, vyplňte prihlasovacie heslo a prihláste sa.
by
Ing. Lukáš Krajčír