Nepodarilo sa inicializovať snímač
V tomto návode Vám popíšeme, ako je možné vyriešiť hlásenie aplikácie iKelp Jedáleň pri pokuse o odtestovanie pripojeného snímača.
Popis problému
Aplikácia iKelp Jedáleň využíva na komunikáciu zo zariadeniami ako napr. snímačmi kariet a čipov stravníkov, rôzne súčasti systému. Niekedy sa môže stať, že tieto súčasti systému nepracujú správne. V tomto návode Vám popíšeme riešenie problému. Nejedná sa však o chybu aplikácie ale operačného systému. Tento návod slúži primárne pre servisných partnerov, prípadne IT správcov v príslušnej organizácii.
Zobrazenie hlásenia aplikácie pri pokuse o komunikáciu s pripojeným zariadením.
Ak sa Vám zobrazilo toto hlásenie pri pokuse o komunikáciu zo zariadením, postupujte podľa nasledovných krokov.
- Skontrolujte hlásenia systému Ovládací panel -> Nástroje na správu -> Event Viewer. (angl. Control panel -> Administrative Tools -> Event Viewer)
- Zo zobrazeného stromu v ľavej časti vyberte Windows Logs -> Application.
- Ak sa v zozname nachádza chybové hlásenie, kde ako "Zdroj" (angl. "Source") je uvedené iKelp Jedalen, kliknite na tento záznam.
- Ak sa v časti Description nachádza nasledovné hlásenie: OLE error code 0x80040154: Neregistrovaná trieda. (1426, 14), bude potrebné danú triedu zaregistrovať.
Registrácia triedy
V systéme Windows Vista a Windows7 je potrebné triedu zaregistrovať postupom nasledujúcich krokov.
- Skontrolujte, či sa nachádza súbor s názvom "MSCOMM32.OCX" nachádza v priečinku "C:\Windows\System32".
- Spustite Windows Explorer (Kliknite pravým tlačidlom na tlačidlo Start a vyberte možnosť Explorer).
- Otvorte pričinok "C:\Windows\System32"
- V zozname nájdite súbor s názvom "cmd.exe", kliknite pravým tlačidlom na daný súbor a vyberte možnosť "Spustiť ako správca" (angl. "Run as Administrator").
- V zobrazenom okne napíšte príkaz "regsvr32 mscomm32.ocx" a potvrdte stlačením tlačidla Enter.
- O úspešnom registrovaní knižnice bude informovaný hlásením systému.
by
Ing. Lukáš Krajčír