Bufetový systém s online objednávaním v iKelp POS Mobile
Každý dnes vie, ako to funguje v bufetoch alebo stánkoch s rýchlim občerstvením. Prídete, postavíte sa do rady, objednáte si, zaplatíte. V lepšom prípade počkáte, kým sa objednávka rovno pripraví, čo samozrejme nejaký čas trvá. V horšom prípade sa postavíte do druhej rady s lístočkom na výdaj a čakáte, kým na vás zavolajú aby ste si prišli pre objednávku. Môže to však fungovať aj inak. Ako tento systém pre zákazníka, ale aj obsluhu zrýchliť a zjednodušiť sa dozviete v tomto článku.
V praxi je možné bufetový systém rozdeliť na dva možné scenáre:
- Zákazník si objedná jedlo v bufete pri okienku, alebo online pomocou QR kódu, kde dostane lístoček s číslom objednávky, a počká, kým sa jeho objednávka vybaví. Následne ju prevezme vo "výdajovom okienku". Typický príklad horská chata s terasou bez obsluhy, alebo bufet na kúpalisku.
- Miesto, napr. "terasa s obsluhou", kam čašník prinesie objednané jedlo. Jedlo si objednáte, zaplatíte a počkáte kým vám ho obsluha prinesie.
V prípade aplikácie je však možné tento systém obsluhy výrazne zjednodušiť. Pomocou tzv. QR kódov. Dnes už QR kódy väčšina ľudí pozná. S kratučkým návodom umiestneným pri ňom pre online objednávanie však určite nič nepokazíte. Teraz si v skratke opíšeme ich využitie pri jednotlivých scenároch.
Bufetový systém - Klasický scenár
- Zákazník si objedná v okienku.
- S dokladom o zaplatení dostane číslo objednávky, na základe ktorej bude jeho objednávka vybavená.
- Objednávku si prevezme po vyvolaní čísla z výdajového okienka.
Bufetový systém - Výdajové okienko
- Pri objednávkovom okienku, alebo niekde v okruhu pár metrov, bude QR kód s odkazom na váš iKelp POS Mobile. (Napr. Objednajte si pohodlne cez www.skusit.zavolatobsluhu.sk.)
- Zákazník kód nasníma.
- Klikne na možnost Objednajte si.
- Vyberie si z ponuky jedál a nápojov.
- Ak je aktívna platobná brána, môže objednávku priamo uhradiť, alebo vyberie spôsob úhrady a objednávku potvrdí.
- Následne sa objednávka zobrazí obsluhe, ktorá ju potvrdí. (V závislosti od nastavenia, sa môže objednávka automaticky potvrdiť pri úhrade.)
- Po kliknutí na objednávku sa zobrazí výdajový lístok s číslom.
- Vyberie spôsob platby. (Po potvrdení objednávky obsluhou, resp. zrealizovaní platby sa zobrazí číslo výdajového lístka.)
- Počká na informáciu, o pripravení objednávky s možnosťou jej vyzdvihnutia.
- Kliknite na objednávku, zobrazí sa číslo výdajového lístka, ktorý pre kontrolu poviete obsluhe pri výdaji.
Bufetový systém - Terasa s obsluhou
- Na stole je QR kód, ktorý zákazník osníma.
- Klikne na možnosť Objednajte si.
- Vyberie si z ponuky jedál a nápojov.
- Ak je aktívna platobná brána, môže objednávku priamo uhradiť, alebo vyberie spôsob úhrady a objednávku potvrdí.
- Následne sa objednávka zobrazí obsluhe, ktorá ju potvrdí. (V závislosti od nastavenia, sa môže objednávka automaticky potvrdiť pri úhrade.)
- Po kliknutí na objednávku sa zobrazí výdajový lístok s číslom.
- Vyberie spôsob platby. (Po potvrdení objednávky obsluhou, resp. zrealizovaní platby sa zobrazí číslo výdajového lístka.)
- Po pripravení objednávka sa zobrazí notifikácia, že objednávka je pripravená.
- Akonáhle je objednávka pripravená, obsluha ju prinesie na stôl.
V čom má systém online objednávania výhodu?
Ako už bolo na začiatku spomenuté.
- Nie je potrebné stáť v rade.
- Predierať sa medzi ľuďmi v rade aby ste si pozreli ponuku bufetu, ale viete si ju pozrieť v kľude na svojom mobile.
- Ak si aj niečo zabudnete objednať, len vytvoríte novú.
- Objednávku je možné zaplatiť aj online, bez nutnosti mať so sebou peňaženku alebo kartu, ak to bufet umožňuje.
- Len si počkáte na notifikáciu o možnosti vyzdvihnutia objednávky, alebo na obsluhu, ktorá vám ju prinesie.
- Šetrí čas nie len zákazníkovi, ktorý nemusí čakať v dlhom rade kým si zákazník pred ním rozmyslí, či si dá hranolky alebo vyprážaný syr, ale aj obsluhe.
Samozrejme má zákazník stále možnosť prísť a osobne si objednať.
Viac o možnostiach a nastaveniach jednotlivých scenárov sa dozviete v príslušných návodoch.
by
Ing. Lukáš Krajčír