Bufet s obsluhou na terase v iKelp POS Mobile
V tomto článku vám bližšie predstavíme, ako použiť aplikáciu iKelp POS Mobile aj v prípade malého bufetu na pláži, kúpalisku, lyžiarskom stredisku a pod. Systém online objednávania a vybavovania objednávok výrazne šetrí čas zákazníkovi ale aj obsluhe. Ak sa vyrobí online objednávka, túto obsluha len potvrdí, alebo podľa nastavenia sa rovno tlačí objednávku na prípravu. Na objednanie stačí len telefón zákazníka. Tento oskenuje QR kód na stole, zobrazí sa mu aktuálna ponuka a len si vyberie čo chce. Následne objednávku ukončí, počká na potvrdenie, vyberie spôsob úhrady. Obsluha zároveň vie, z ktorého stola objednávka dorazila, takže rovno prinesie objednávku kam treba.
Úvodné nastavenia
- V menu aplikácie v časti Miestnosti a stoly:
- Vytvorte si Miestnosť (Napr. s názvom Bufet.)
- Vytvorte si v danej miestnosti stoly. (Tieto si následne v predaji rozložíte podľa rozloženia na prevádzke.)
- Otvorte si miestnosť na úpravu kliknutím na Viac.
- Kliknite na záložku Rozšírené.
- Aktivujte možnosť Povoliť zákaznícky prístup.
- Aktivujte možnosť Prednastaviť na stoly v miestnosti.
- V časti Vyzdvyhnutie objednávok nastavte Miestnosť s obsluhou.
- Aktivujte možnosť Zaplatiť objednávku.
- Ak máte platobnú bránu aktívnu, a chcete, aby zákazníci mohli vytvárať objednávky len po úhrade, aktivujte aj možnosť Vyžadovať úhradu pre objednanie.
- Kliknite na tlačidlo Vytlačiť QR kód a vyberte si požadovaný formát.
- Kliknite na tlačidlo Uložiť.
- Jednotlivé QR následne rozmiestnite na príslušné stoly.
- Kliknite na Viac pre nastavenie hlavnej miestnosti.
- Kliknite na záložku Nastavenia a aktivujte Povoliť automatické schválenie objednávok.
- Kliknite na tlačidlo Uložiť.
Gratulujeme, týmto boli vytvorené nastavenia pre možnosť vykonania online objednávania. To, že systém už vie pracovať s online objednávaním je fajn, ale ak sa o tejto možnosti zákazník nedozvie, nebude tento systém správne fungovať. Preto odporúčame ku QR kódu na stole umiestniť kratučký postup s popisom, ako si vie zákazník objednať.
Online objednanie z pohľadu zákazníka
- Zákazník osníma QR kód.
- Klikne na tlačidlo Objednajte si.
- Vyberie si z ponuky dňa, alebo jedálneho a nápojového lístka.
- Ak si vyberie jedlo, napr. pizzu a máte v aplikácii nastavené aj prídavky, systém umožní zákazníkovi si rovno vybrať z ich ponuky.
- Po výbere klikne na Vložiť do Košíka.
- Po ukončení klikne na Zobraziť a potvrdiť.
- Aplikácia zobrazí celkovú sumu objednávky. Pred jej potvrdením odporúčame aktivovať notifikácie, aby ste mali okamžitý prehľad o priebehu objednávky.
- Skontrolujte svoju objednávku.
- Pre pridanie ďalších položiek sa posuňte nižšie v zozname.
- Pri aktívnej platobnej bráne je možné rovno objednávku zaplatiť kliknutím na Potvrdiť, zaplatiť online.
- Ak chce objednávku uhradiť pri prevzatí, klikne na Objednať teraz.
- Potvrďte objednávku kliknutím na OK.
- Po potvrdení objednávky obsluhou sa zobrazí notifikácia o príprave objednávky.
- Následne vyberte spôsob platby, akým bude objednávka uhradená. Obsluha pripraví doklad s požadovaným platidlom.
- Po vyúčtovaní objednávky sa zobrazí notifikácia s informáciou o tom, že objednávka je pripravená.
- Kliknutím na účet v časti História účtov sa zobrazí informácia s číslom Výdajového e-lístka.
- Počkajte, kým vám obsluha prinesie objednávku.
Súvisiace návody
by
Ing. Lukáš Krajčír