Zaspávanie USB zariadení na PC s Windows 8, Windows 7 a 8.1

Windows pri klientsky operačných systémoch má v záujme ušetriť čo najviac elektrickej energie (obzvlášť ak ide napríklad o tablet či notebook) a tak vypína jednotlivé periférie, ktoré sú v nečinnosti, to však môže sposobiť nečakané nepredvídateľné situácie, kde následne nie je možné zariadenie použiť.

Dotýka sa to najmä zariadení ako

  • Fiskálne zariadenie eFox Elcom, FT-4000 Varos pripojené cez USB
  • Snímač čiarového kódu pripojený cez USB
  • Snímač RFID napojený na dochádzkový terminál
  • USB na Serial RS232 prevodníky
  • Hocijaké zariadenie pripojené na USB (klávesnicu a myš samozrejme OS nevypína)

Príkladmi z praxe, pre ktoré je nižšie popísané riešenie

  • Reštaurácia, bar či kaviareň používa POS Mobile a účtuje pokladníčné doklady na fiskálnom zariadení eFox, ktoré je pripojené k novému PC s Widnows 8. Reštaurácia prvý deň predáva doklady bez najmenších problémov. Druhý deň však začne POS Mobile hlásiť "Zariadenie nie je pripojené, skontrolujte či je zapnuté a pripojené", to však je lebo celú noc s daným PC nikto nič nerobil. Keďže na na danom PC nič nerobí počas prevádzky, keď sa využívajú mobile a tablety, tak počas noci nastalo odpojenie zariadenia eFox od USB s PC, kde ale užívateľovi sa tvári všetko OK, eFox svieti, ukazuje čas a káble sú spojené. tomuto stavu pomôže len reštart PC pre netechnického užívateľa (vypnutie a zapnutie eFoxu nepomôže pokial nie je žiaden užívateľ prihlásený aktívne na PC), to však ale len dočasne, než opäť neprejde PC do šetriaceho režimu, keďže sa na ňom aktívne nepredáva. Vznikajú tak rôzne náhodné stavy a práve v najnevhodnejších časoch skoro ráno, neskoro večer. V tomto scénari sa vie prejaviť aj celkové zaspávanie PC a teda vyskyt hlášky "iKelp POS Manažér nie je pripojený do služby iKelp Cloud", kde to rieši nastavenie nezaspávania daného PC
  • Reštaurácia má dva PC a účtuje na druhom, kde nie sú dáta iKelp Predajcu, ten následne zaspí a zrazu na druhom sa objavia rôzne hlášky o nedostupnosti databázy, či pád aplikácie.
  • Výdajový terminál pre stravu funguje tak ako má vydávajú sa jedlá, na druhý deň zrazu nefunguje snímač RFID kariet. Dôvodom je dopojenie tohto snímača Windowsom počas noci, aby sa ušetrila energia.

Riešením je správne nastaviť Windows pre potreby daného scénara.

V našom prípade nastavenie USB Root Hub / Generic USB Hub, aby sa cez Power Management nevypínali pre ušetrenie energie a boli tak trvale dostupné na prácu. Nastavenie vykonáme na PC ku ktorému je pripojené fiskálne zariadenie, čítačka RFID atd. v nasledovných krokoch.

  1. Spustite Computer Management / Stráva systému a v ňom vyberte Device Manager / Správca zaraidení
  2. V strome pod položkou Universal Serial Bus controllers na položkách USB Root Hub / Generic USB Hub cez práve tlačidlo na myši, menu Properties
    Computer Management USB not Sleep 
  3. V záložke Power Management / Správa napájania odškrtnite zašktrávatko Allow the computer to turn off device to save power a sltačte OK
    USB not sleep properties 
  4. Krok 3 opakujte na všetkých položkách USB Root Hub / Generic USB Hub
  5. Reštartujte PC aby sa prejavili zmeny nastavení

Ak by sa naďalej prejavovali situácie nedostupnosti zariadení, či odpájanie USB zariadení, treba ešte hľadať ďalšie možné súvislosti so správaním sa daného PC a s najväčšou pravdepodbnosťou to bude niečo so Power Management / správou napájania a stability napájania zariadení. Vhodné je tak vypnutie v Správe napájania v profile napájania PC zaspávanie PC pri nečinnosti.
 Power options Edit plan Settings

Odporúčané je aj vypínanie na prevádzkach PC, ktorým sa ušetrí desiatky eur ročne za jedno PC. Vypínaním sa aj operačný systém pri štarte PC aktualizuje a naštartuje na "čisto". Desktopové OS nie sú stavané na 24/7 prevádzku a ani ich HW, ktorý tak odíde skorej opotrebovaním elektrotechnických súčiastok a jeho komponentov ako RAM, HDD, MB.

 

Write by Author / Vytvorené by
GoPay VISA, MasterCard